...

Fredag: Jag å Joanna tog en galopp runda. Det gick jätte bra Vippan var inte alls lika stark som hon kan vara utan var helt underbar. Till och med om Joanna kunde rida förbi i galopp utan att Vippantog bettet å stack. Riktigt stolt över henne faktiskt :D Joanna ramlade av en gång för Bellie blev rädd för en såmaskin. Inte så konstigt att hon blev rädd då vi inte har ridit den här rundan förut. Som tur var så låg jag bakom så jag stannade. Måste faktiskt berömma Bellie då hon inte stack när Joanna trillade av. Sedan där grusvägen tog slut kom vi upp i Helås. Riktigt bra träning för hästarna då dom fick möta trafik och barn som lekte. Vi red även förbi kossor å Vippan HATAR kossor. Så det var en upplevelse men förbi kom vi :P Sedan så klättrade vi upp för en liten bake. Men helt plötsligt försvann Bellie så Vippan blev helt galen och ställde sig i baken när ag red ner, men der gick bra. Hoppade även över en gren som ramlat ner. Vippan klev över med frambenen och hoppade med bakbena. Så det höll på att bli en åktur för mig oxå.  Men lyckades hänga mej kvar men bet mej i kinden så kan inte gapa ordentligt utan att det gör ont :/

Jag å Joanna skulle ha en filmkväll så Farmor var gullig och körde in oss till Ica i Vara så vi kudne köpa Chips. Sedan vid halv tolv tiden kom min pojkvän mej ostbågar, cola och energidricka. Sedan hände en liten olycka. Vill inte prata om den. Men personen ligger kvar på sjukus men det är inget allvarligt längre.
Lördag: Skulle egentligen ridit men med tanke på vad som hände under natten så stog hästarna still.
Söndag: Det blev vila även för hästarna idag.
Måndag: Vila var även tanken från början. Var även och hälsade på personen som ligger på sjukhus.
Tisdag: Rida men har inte kommit ut än då jag väntar på att Joanna ska höra av sig.
Även antagligen sista gången jag rider på Vippan på ett halvår då hon ska lånas ut till helgen :'(
Ha det så länge //Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0