Hoppning!

Lördag: Jag och Joanna bestämmde oss för att rida tidigt. Så Joanna sa att hon skulle vara ute i stallet kl 09.30, men när jag kmr ut dit vid 10.10 så finns det ingen Joanna där... Så ringer till farmor där Joanna bor för tillfället pgr av olika anledningar. Farmor svarar å säger att Joanna fortfarande ligger kvar i sängen :/ Hon har tydligen satt klockan på snoze å sedan stängt av den å somnat om igen, men det är ju Joanna i ett nötskal :D Hon kmr dit ut ungefär vi 10.45 å då är hästarna nästan klarar bara sadlas å tränsas kvar. Men innan det gick vi och fixade en liten hoppbana på 7 hinder. Vippan fattar ju givetvis vad vi ska göra så hon springer runt runt i boxen, men står helt still när jag kmr in för att tränsa å sadla henne. Duktig flicka :P När vi väll kmr ut börjar vi att rida fram hon känns lite slö så jag satsar på att få igång bakpartiet på henne. När vi hoppat några skutt känns det mkt bättre. Hoppade som högst 60 cm då Vippan inte vart igång speciellt länge. Vi tränade på komination. Å det gick någorlunda bra. Men för Joanna gick det inte alls lika bra då jag tror att Bellie var trött efter går dagen + att det var varmt ute. Tvättade sedan av hästarna med en slang. Dom skötte sig jätte bra! Sedan fixade vi ström till hagen som Bellie går i då strömmen tydligen inte kom fram överallt. Så vi tror att vi löste det.

Söndag: Vila!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0