Ridning!

Tisdag: Jag å min kusin Joanna red ut i skogen. Då inte Vippan vart igång speciellt länge så tog vi en lugn tur då det även var väldigt varmt. Jag arbetade henne bara i skritten och traven men det sista orkade hon inte å för att visa att hon inte orkar ställer hon sig lite på bakbenen (inget farligt alls, hon menar ju inget illa). Det blev även ngn galopp. Vi red i ca en timme. Efter åt så tvättade jag av henne. Ibörjan tyckte hon det var jätte läskigt. Men sen mäskte hon att det var skönt och vände rumpan till för ja skulle tydligen ta lite där oxå xD Hon fick ingen betfor då ja glömt att blanda det och det inte fanns i det stallet hon står i nu. Min kusins häst står i det stallet hästarna står i på vintern ca 300 meter bort om man genar över en åker. Bellie min kusin Joannas häst står kvar där pgr av att hon har fång. Men Vippan står i tillsamman med  Joannas shettis Ina. Så när vi släppte ut Vippan fick Ina ett ryck å smet så henne fick vi jaga en stund :P

Onsdag: Jag å min kusin Joanna red ut idag igen. Men nu red vi till en gammal grushålla och lät dom gå ner i vattnet till magen på ett ungefär. Vippan skötte sig jätte bra då hon förra sommaren vägrade att gå ner i vattnet. Men det har tränats bort nu :D det mesta iaf, hon vill inte gå längre än till magen än. Sedan red vi och klättrade i en annan grushåla. Klättade upp 3 gången å ner 3 gånger. Måste verkligen berömma hästarna då det var fullt liv i grushålan den dagen och dom brydde sig inte ett skit. Duktiga pållar :P Tvöttade av Vippan när vi kom tbx till stallet och gav henne betfor mm då jag hade vart å hämtat det. Så nu finns det :D Sedan bestämde jag å Joanna oss för att dela av hagen där det inte fanns så mkt gräs och släppa Bellie där. Det tog sin tid då vi bara hade en liten hammare att slå ner stolparna med. Så nu går Vippan, Bellie och Ina tillsammans igen :D Red i ca 40 min.
Torsdag: Vila
Här kmr några bilder!
Joanna å Bellie i vattnet!
Ina busig :D När hon rymde :P
Ngn som är nöjd tro :D
Vippan i stallet väntar på maten :D
Sry för den dålige upplösningen hade bara mobilen på mej!
//Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0