Sebastian!

Hade tänkt att ja skulle berätta lite om varje häst jag haft typ som sköthäst å sånt. Men jag berättar inte alla på en gång.
Jag kan ju börja att berätta om Sebastian då. Han var min farmors häst. Kmr inte ihåg om han var D-ponny eller häst. Men om han avr häst var han nog liten häst. Honom tror ja det var den första hästen jag satt på. Har tyvärr inga kort på honom. Men man kan säga som så att det var tack vare honom som jag blev hästintresserad. Kmr inte ihåg vad han var för ras heller men tror det typ var Connemara lr Arab lr ngt liknande. Då jag minns han som väldigt smäcker. Har egentligen bara ett minne av honom och det var när han gick på bete ca 2 km från farmor å farfars gård så jag och farmor skulle åka dit och kolla till dom. Farmor slänger upp mej på Sebastians rygg å där sitter jag och han följer efter farmor hur snällt som helst när hon går igenom hagen och letar efter en grimma som en häst hade tappat. (Hittade den för några år sedan och då låg den ca 50 meter utanför hagen... Undra hur den kom dit!) Det var ett dike som gick genom hagen det var inte alls djupt och inget vatten i så farmor trodde han skulle kliva över det men han tar ett skutt när jag sitter på. Men jag höll mej kvar å tyckte det var jätte roligt och ville göra det igen :D Någon gång mellan 1997 och 2000 dog han vet inte vilket år. Men han hade grimman på sig i boxen och hade på något vis fastnat med grimman och hängt sig själv. Så jag har aldrig grimma på hästar som står i box.
Nästa häst jag ska berätta om är Joannas häst Ina.
Ha det så länge //Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0