Usch va sent det blev, men roligt hade vi :P

Tisdag: Jag och Joanna bestämde oss för att rida lite dressyr. Vi tog en uppvärmining på en kort sträcka som gick i skogen. Vippan konstra lite då hon hemskt gärna ville springa fort, men när jag fick rida först gick det bra för mej. Men Joanna hade samma problem med Bellie som jag hade med Vippan. När vi kom tbx red vi dressyr i hagen. Jag arbetade inte allt för hårt med Vippan då hon inte vart igång så länge. Försökte mest få igång bakbenen på henne. Genom att exempel skritt, galopp, trav, halt, trav, galopp, skritt, galopp mm. Hon blev riktigt fin till slut tränade även på bakdelsvändining och skänkelvickning i trav och skritt. Släppte sedan ut dom. Ina (shettisen) är flyttad så hon går med två andra shettisar (Rex och Rasmus) över sommaren.
Onsdag: Kollade på min syster när hon cyklade (det är en tradition att alla som går ur 9:an i vara klär ut sig och cyklar runt i Vara). Sedan blev det hem till pojkvännen och äta lite sedan var det dags att dra in till Vara å ta en körlektion. Gick riktigt bra :D Så blev inget ridande.
Torsdag: En kompis tog studenten så var där hela dagen. Skulle rida på kvällen men Joanna var hos sin mamma som ligger på sjukhus så hon kom hem för sent så blev inget ridande den dagen heller.
Fredag: Slutade skolan idag :D GÖTT!!!
Jag följde med farmor och Joanna till sjukhuset och hälsade på min faster (Joannas mamma). Kom därifrån vid halv sju tiden så det blev att åka till donkane sedan direkt till stallet. Red och klättrade 5 gånger upp och 5 gånger ner. Red även lite dressyr + att jag och Joanna passade på att byta häst lite granna. Höll på att trilla av då Vippan i fick se ett rådjur när vi galopperade så hon nittade men hamnade på halsen så jag klarade mej :) Vi flyttade hästarna till en annan hage då hagarna dom går i nu inte fanns ngt bete kvar i. Så Vippan står nu i "Hallonhagen" och Bellie i "Stallhagen". Imorron delar vi nog av "Hallopnhagen" så Bellie kan gå där oxå. För den hagen hon går i nu går dom i på vintern så den behöver vila. Hände en olycka till i går så en jag känner ligger på sjukhus oxå. Men det är bra nu men personen ligger kvar på sjukhuset. Så nu blir det att pendla mellan två sjukhus :/ Undra vem den tredje personen blir då dom säger ju att med en olycka kmr alltid två till :( Hoppas det inte blir så.
Jag och Vippan för länge sedan!
Jag å Vippan i våras!
Nej nu ska jag gå å lägga mej höres imorron //Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0